Zarządzenie Nr 10/2018
Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Piławie Górnej
z dnia 14 listopada 2018 roku
w sprawie:
wprowadzenia „Regulaminu Organizacyjnego KLUBU SENIOR+ w ramach Programu Wieloletniego na lata 2015 – 2020 w Ośrodku Pomocy Społecznej w Piławie Górnej”
Na podstawie § 6 pkt 3 STATUTU Ośrodka Pomocy Społecznej w Piławie Górnej uchwalonego Uchwałą Nr 170/XXXIII/2009 Rady Miejskiej w Piławie Górnej z dnia 24 czerwca 2009 roku oraz Uchwały Nr 86/XX/2016 Rady Miejskiej w Piławie Górnej z dnia 27 kwietnia 2016 roku,
zarządzam, co następuje:
§ 1.
Wprowadzam Regulamin organizacyjny KLUBU SENIOR+ w Piławie Górnej utworzonego i wyposażonego w ramach Programu Wieloletniego „Senior+” na lata 2015 – 2020 działającego w strukturze organizacyjnej Ośrodka Pomocy Społecznej w Piławie Górnej.
§ 2.
Regulamin Organizacyjny KLUBU SENIOR+ w Piławie Górnej stanowi załącznik do Regulaminu Organizacyjnego w Ośrodku Pomocy Społecznej w Piławie Górnej.
§ 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Dyrektor OPS w Piławie Górnej
Anna Zatyka
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
KLUBU SENIOR+
W PIŁAWIE GÓRNEJ
KLUB SENIOR + w Piławie Górnej działa na podstawie postanowień Programu Wieloletniego „Senior+” na lata 2015 – 2020 oraz zgodnie z przepisami ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej /Dz. U. z 2018 roku, poz. 1508 ze zmianami/.
§ 1.
Postanowienia ogólne
1. Regulamin określa zasady funkcjonowania i organizacji Klubu Senior+ w Piławie Górnej.
2. Klub Senior+ jest miejscem spotkań nieaktywnych zawodowo mieszkańców Piławy Górnej, którzy ukończyli 60 – ty rok życia.
3. Siedziba Klubu Senior+ w Piławie Górnej mieści się na parterze budynku przy ul. Piastowskiej 29.
§ 2.
Postanowienia szczegółowe
1. Klub Senior+ przeznaczony jest na zajęcia dla 10 – 15 osób.
2. Organizatorem zajęć w Klubie Senior+ będzie instruktor do spraw kulturalno – oświatowych.
3. Klub Senior+ będzie czynny przez trzy dni w tygodniu: wtorki, środy i czwartki w godzinach 9:00 – 14:00.
§ 3.
Zasady uczestnictwa
4. Przynależność do Klubu Senior+ jest dobrowolna i nieodpłatna.
5. Uczestnictwo w Klubie polega na złożeniu:
1/ Deklaracji uczestnictwa w Klubie Senior+ w Piławie Górnej,
2/ Oświadczenia o zapoznaniu się z Regulaminem Organizacyjnym Klubu Senior+ w Piławie Górnej,
3/ Zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z zasadami określonymi w przepisach rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE /ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych/ - Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 roku określanego mianem RODO.
§ 4.
Cele i założenia Klubu Senior+
1. Aktywowanie środowiska seniorów do wspólnego i zorganizowanego spędzania czasu wolnego.
2. Rozpoznawanie potrzeb, rozwijanie zainteresowań i talentów uczestników.
3. Tworzenie ruchu samopomocy wśród uczestników.
4. Organizowanie zajęć w ramach terapii zajęciowej, zajęć rękodzielniczych, muzykoterapii oraz aktywności fizycznej dostosowanych do możliwości uczestników.
5. Zaspokajanie potrzeb towarzyskich i kulturalnych poprzez organizowanie uroczystości i spotkań oraz umożliwienie uczestnictwa w imprezach kulturalnych.
§ 5.
Prawa i obowiązki uczestników
Uczestnicy Klubu Senior+ mają prawo do:
- korzystania ze wszystkich form prowadzonej działalności,
- rozwijania własnych zainteresowań,
- inicjowania nowych przedsięwzięć,
- korzystania ze sprzętów i urządzeń przeznaczonych do wspólnego użytkowania.
Do obowiązków uczestników Klubu Senior+ należy:
- przestrzeganie postanowień niniejszego regulaminu,
- przestrzeganie zasad i norm współżycia społecznego,
- branie udziału (na miarę możliwości) w pracach organizacyjnych i porządkowych związanych z przygotowaniem Klubu do spotkań,
- korzystania z szatni.
Uczestnictwo w Klubie wygasa z chwilą:
- złożenia pisemnej rezygnacji,
- nieobecności powyżej 1 miesiąca,
- śmierci uczestnika.
§ 6.
Postanowienia końcowe
1. Z treścią Regulaminu zostają zapoznani pracownicy odpowiedzialni za prawidłowe funkcjonowanie Klubu oraz uczestnicy Klubu.
2. Zmiany w Regulaminie Klubu Senior+ mogą być dokonywane w trybie właściwym dla jego ustalenia.
3. W kwestiach nieuregulowanych ostateczną decyzję podejmuje dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Piławie Górnej.