Przełącz na tryb domyślny.

Przełącz na tryb nocny.

Wysoki kontrast - tryb czarny i biały.

Wysoki kontrast - tryb czarny i żółty

Wysoki kontrast - tryb żółty i czarny.

Mniejsza czcionka.

Domyślna czcionka.

Większa czcionka.

  • Ośrodek Pomocy Społecznej w Piławie Górnej

    58-240 Piława Górna, ul. Piastowska 69

 

 

Zgodnie z „Regulaminem naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym wolne kierownicze stanowiska urzędnicze, w Ośrodku Pomocy Społecznej w Piławie Górnej” wprowadzonym Zarządzeniem Nr 6/2015 z dnia 15 grudnia 2015 roku, dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Piławie Górnej ogłasza nabór na stanowisko

 

GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO

1. Nazwa i adres jednostki:

Ośrodek Pomocy Społecznej w Piławie Górnej

ul. Piastowska 69

58-240 Piława Górna

 

2. Forma zatrudnienia: umowa o pracę

 

3. Wymiar czasu pracy: pełen etat – 8 godzin dziennie – 40 godzin tygodniowo

 

4. Określenie kierowniczego stanowiska urzędniczego:

Główny Księgowy Ośrodka Pomocy Społecznej w Piławie Górnej

 

5. Okres zatrudnienia: od 1 sierpnia 2025 roku.

 

6. Do naboru może przystąpić osoba, która spełnia wymagania określone w art. 54 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych /Dz. U. z 2024 roku, poz. 1530
ze zmianami/

 

Wymagania niezbędne:

1/ obywatelstwo polskie,

2/ pełna zdolność do czynności prawnych oraz do korzystania z pełni praw publicznych,

3/ brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,

4/ znajomość zagadnień rachunkowości budżetowej,

5/ w zakresie wykształcenia spełnia jeden z poniższych warunków:

  • ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,

  • ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada
    co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,

  • jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,

  • posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.

 

Wymagania dodatkowe:

1/ biegła znajomość ustawy o finansach publicznych,

2/ znajomość zagadnień rachunkowości budżetowej, przepisów podatkowych, płacowych oraz przepisów z zakresu ubezpieczeń społecznych,

3/ znajomość przepisów z zakresu prawa samorządowego, kodeksu postępowania administracyjnego, zamówień publicznych, prawa pracy, ochrony danych osobowych,

4/ znajomość zasad finansowania zadań z zakresu pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń wychowawczych, dodatków mieszkaniowych i ryczałtów energetycznych, pomocy materialnej dla uczniów,

5/ umiejętność sporządzania danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia,

6/ umiejętność pracy w systemach informatycznych, w tym programach księgowych, sprawozdawczych i bankowych,

7/ znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych,

8/ ewentualne doświadczenie w pracy w jednostkach samorządu terytorialnego,

9/ znajomość przepisów dotyczących zasad wykorzystywania środków unijnych,

10/ nieposzlakowana opinia, wysoka kultura osobista oraz sumienność, komunikatywność,

11/ umiejętność pracy na samodzielnym stanowisku, a także w zespole.

 

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

 

1/ prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami,

2/ opracowywanie planów finansowych oraz harmonogramów wydatków i bieżąca kontrola ich wykonania,

3/ sporządzanie sprawozdań finansowych i statystycznych,

4/ sporządzanie list płac i ich kompleksowe rozliczanie,

5/ przygotowywanie i składanie deklaracji, zgłoszeń zgodnie z obowiązującymi przepisami; prowadzenie rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i Urzędem Skarbowym,

6/ wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi z rachunku bankowego,

7/ opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych,

8/ dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,

9/ prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej dochodów i wydatków,

10/ przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych oraz tajemnicy służbowej,

11/ nadzorowanie prawidłowego stosowania ustawy o zamówieniach publicznych,

12/ prowadzenie spraw związanych z zakładowym funduszem świadczeń socjalnych zgodnie z przepisami i ustalonym regulaminem,

13/ rozliczanie środków finansowych pozyskanych z dotacji lub konkursów,

14/ rozliczanie zadłużenia dłużników alimentacyjnych zgodnie z ustawą o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,

15/ kontrola prawidłowości przeprowadzanej inwentaryzacji (rozliczenie roczne),

16/ gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej wymaganej dokumentacji, oraz prowadzenie rejestru dokumentów w obrębie prowadzonych spraw,

17/ odpowiedzialność za całokształt prac związanych z działalnością finansowo – księgową jednostki,

18/ współpraca ze Skarbnikiem Gminy,

19/ wykonywanie innych niewymienionych powyżej zadań, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych wydanych przez dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej należą do kompetencji głównego księgowego.

 

III. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych

 

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Piławie Górnej, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.

 

III. Wymagane dokumenty:

 

1/ list motywacyjny,

2/ curriculum vitae – życiorys,

3/ świadectwa pracy (kserokopie),

4/ dyplomy i świadectwa potwierdzające wykształcenie (kserokopie),

5/ zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach, lub inne dokumenty potwierdzające uprawnienia do wykonywania określonego zawodu,

6/ referencje i opinie (jeżeli kandydat posiada),

7/ oświadczenie o niekaralności oraz oświadczenie o posiadaniu zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,

8/ kwestionariusz osobowy,

9/ wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych,

10/ kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (orzeczenie o stopniu niepełnosprawności) w przypadku zamiaru skorzystania przez kandydata z uprawnień, o których mowa w art. 13a ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych /Dz. U. z 2024 roku, poz. 1135/.

 

IV. Termin, miejsce i sposób składania dokumentów:

 

1. Skompletowane dokumenty w zamkniętej kopercie z napisem „Nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze w Ośrodku Pomocy Społecznej w Piławie Górnej” należy składać w Ośrodku Pomocy Społecznej w Piławie Górnej, ul. Piastowska 69 w nieprzekraczalnym terminie do 30 maja 2025 roku do godz. 15:00. Dokumenty złożone po upływie wyznaczonego terminu nie będą rozpatrywane.

 

2. Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Piławie Górnej zastrzega sobie prawo do odwołania naboru w całości lub w części, przedłużenia terminu składania ofert pracy, zmiany terminu otwarcia ofert.

 

V. Informacja o przebiegu postępowania w sprawie naboru:

 

1. Postępowanie obejmie:

1/ formalną analizę przedłożonych dokumentów,

2/ prezentację kandydata,

3/ przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej.

 

2. O spełnieniu wymogów formalnych kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.

 

3. Informacja o wynikach naboru zostanie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Ośrodka Pomocy Społecznej w Piławie Górnej oraz na tablicy ogłoszeniowej Ośrodka.

 

Załączniki pod linkiem:

https://ops_pilawa_gorna.bip.gov.pl/ogloszenia-o-naborze/ogloszenie-o-naborze-na-stanowisko-glownego-ksiegowego.html

Dyrektor

Ośrodka Pomocy Społecznej

w Piławie Górnej

Monika Babińska-Staniszczak

 

Piława Górna, 5 maja 2025 roku