Zgodnie z „Regulaminem naboru na wolne stanowiska urzędnicze, w tym wolne kierownicze stanowiska urzędnicze, w Ośrodku Pomocy Społecznej w Piławie Górnej” wprowadzonym Zarządzeniem Nr 6/2015 z dnia 15 grudnia 2015 roku, dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Piławie Górnej ogłasza nabór na stanowisko
GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO
1. Nazwa i adres jednostki:
Ośrodek Pomocy Społecznej w Piławie Górnej
ul. Piastowska 69
58-240 Piława Górna
2. Forma zatrudnienia: umowa o pracę
3. Wymiar czasu pracy: pełen etat – 8 godzin dziennie – 40 godzin tygodniowo
4. Określenie kierowniczego stanowiska urzędniczego:
Główny Księgowy Ośrodka Pomocy Społecznej w Piławie Górnej
5. Okres zatrudnienia: od 1 sierpnia 2025 roku.
6. Do naboru może przystąpić osoba, która spełnia wymagania określone w art. 54 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych /Dz. U. z 2024 roku, poz. 1530
ze zmianami/
Wymagania niezbędne:
1/ obywatelstwo polskie,
2/ pełna zdolność do czynności prawnych oraz do korzystania z pełni praw publicznych,
3/ brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
4/ znajomość zagadnień rachunkowości budżetowej,
5/ w zakresie wykształcenia spełnia jeden z poniższych warunków:
-
ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
-
ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada
co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości, -
jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
-
posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
Wymagania dodatkowe:
1/ biegła znajomość ustawy o finansach publicznych,
2/ znajomość zagadnień rachunkowości budżetowej, przepisów podatkowych, płacowych oraz przepisów z zakresu ubezpieczeń społecznych,
3/ znajomość przepisów z zakresu prawa samorządowego, kodeksu postępowania administracyjnego, zamówień publicznych, prawa pracy, ochrony danych osobowych,
4/ znajomość zasad finansowania zadań z zakresu pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń wychowawczych, dodatków mieszkaniowych i ryczałtów energetycznych, pomocy materialnej dla uczniów,
5/ umiejętność sporządzania danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia,
6/ umiejętność pracy w systemach informatycznych, w tym programach księgowych, sprawozdawczych i bankowych,
7/ znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych,
8/ ewentualne doświadczenie w pracy w jednostkach samorządu terytorialnego,
9/ znajomość przepisów dotyczących zasad wykorzystywania środków unijnych,
10/ nieposzlakowana opinia, wysoka kultura osobista oraz sumienność, komunikatywność,
11/ umiejętność pracy na samodzielnym stanowisku, a także w zespole.
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1/ prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami,
2/ opracowywanie planów finansowych oraz harmonogramów wydatków i bieżąca kontrola ich wykonania,
3/ sporządzanie sprawozdań finansowych i statystycznych,
4/ sporządzanie list płac i ich kompleksowe rozliczanie,
5/ przygotowywanie i składanie deklaracji, zgłoszeń zgodnie z obowiązującymi przepisami; prowadzenie rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i Urzędem Skarbowym,
6/ wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi z rachunku bankowego,
7/ opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych,
8/ dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
9/ prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej dochodów i wydatków,
10/ przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych oraz tajemnicy służbowej,
11/ nadzorowanie prawidłowego stosowania ustawy o zamówieniach publicznych,
12/ prowadzenie spraw związanych z zakładowym funduszem świadczeń socjalnych zgodnie z przepisami i ustalonym regulaminem,
13/ rozliczanie środków finansowych pozyskanych z dotacji lub konkursów,
14/ rozliczanie zadłużenia dłużników alimentacyjnych zgodnie z ustawą o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
15/ kontrola prawidłowości przeprowadzanej inwentaryzacji (rozliczenie roczne),
16/ gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej wymaganej dokumentacji, oraz prowadzenie rejestru dokumentów w obrębie prowadzonych spraw,
17/ odpowiedzialność za całokształt prac związanych z działalnością finansowo – księgową jednostki,
18/ współpraca ze Skarbnikiem Gminy,
19/ wykonywanie innych niewymienionych powyżej zadań, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych wydanych przez dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej należą do kompetencji głównego księgowego.
III. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Piławie Górnej, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.
III. Wymagane dokumenty:
1/ list motywacyjny,
2/ curriculum vitae – życiorys,
3/ świadectwa pracy (kserokopie),
4/ dyplomy i świadectwa potwierdzające wykształcenie (kserokopie),
5/ zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach, lub inne dokumenty potwierdzające uprawnienia do wykonywania określonego zawodu,
6/ referencje i opinie (jeżeli kandydat posiada),
7/ oświadczenie o niekaralności oraz oświadczenie o posiadaniu zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
8/ kwestionariusz osobowy,
9/ wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych,
10/ kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (orzeczenie o stopniu niepełnosprawności) w przypadku zamiaru skorzystania przez kandydata z uprawnień, o których mowa w art. 13a ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych /Dz. U. z 2024 roku, poz. 1135/.
IV. Termin, miejsce i sposób składania dokumentów:
1. Skompletowane dokumenty w zamkniętej kopercie z napisem „Nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze w Ośrodku Pomocy Społecznej w Piławie Górnej” należy składać w Ośrodku Pomocy Społecznej w Piławie Górnej, ul. Piastowska 69 w nieprzekraczalnym terminie do 30 maja 2025 roku do godz. 15:00. Dokumenty złożone po upływie wyznaczonego terminu nie będą rozpatrywane.
2. Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Piławie Górnej zastrzega sobie prawo do odwołania naboru w całości lub w części, przedłużenia terminu składania ofert pracy, zmiany terminu otwarcia ofert.
V. Informacja o przebiegu postępowania w sprawie naboru:
1. Postępowanie obejmie:
1/ formalną analizę przedłożonych dokumentów,
2/ prezentację kandydata,
3/ przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej.
2. O spełnieniu wymogów formalnych kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.
3. Informacja o wynikach naboru zostanie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Ośrodka Pomocy Społecznej w Piławie Górnej oraz na tablicy ogłoszeniowej Ośrodka.
Załączniki pod linkiem:
Dyrektor
Ośrodka Pomocy Społecznej
w Piławie Górnej
Monika Babińska-Staniszczak
Piława Górna, 5 maja 2025 roku